2021. május 26., szerda

Zsályavirág szörp

Zsályavirágból készítettem szörpöt. 
Készítettem már korábban különböző virágszörpöket, mint pl. bodzavirág szörp, akácvirág szörp, levendulavirág szörp. Ezek közül nekem magasan a zsályavirág szörp íze ízlik a legjobban.



Nagyon egyedi, különleges, ízletes.

A recept:

1 liter vízet felteszek főni 3/4 kiló cukorral.
Mikor feloldódott a cukor, akkor beleteszek 1 csokornyi virágot, 1 citromot belekarikázok, és hagyom állni 3-4 óra hosszat. Kiveszem a növényeket a szirupból, és forralok egyet rajta, majd üvegbe töltöm. Ez most egy kisérleti adag volt, úgyhogy nem dunsztoltam ki, mert azonnal fogyasztjuk. Miután kihűlt, én tettem még bele egy kis aszkorbinsavat, mert hiányzott még belőle egy kis savasság.


Szívből ajánlom, próbáljátok ki.
A zsálya borzasztó egészséges, és nagyon finom. (és gyönyörű színe van a virágjából készült szörpnek)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése